Unoma

Oversiktlig - Effektiv - Lønnsomt

  • Unoma Action Board
  • Samarbeidspartnere
  • Kontakt
  • Om oss

16. juni 2018

8 punkter for å lykkes i fremtidens byggebransje

Utviklingen i byggebransjen har aldri gått raskere enn i dag, og de tradisjonelle driverne for vekst og suksess er i endring. Her er åtte punkter vi mener er avgjørende faktorer for å lykkes i fremtiden.

 

1. Sørg for å ha full kontroll på planlegging, gjennomføring, avslutning og oppfølging

Et effektivt prosjekt er et godt prosjekt – derfor er prosjektene selve kjernen i vår Unomaportal. I samarbeid med de beste programleverandørene har vi integrert det mest komplette prosjektverktøy på markedet. Her inkluderes alt – planlegging, gjennomføring, avslutning og oppfølging. Vi har lagt stor vekt på brukervennlighet og de kritiske faktorene for å lykkes. Alt tilpasset byggebransjen, samt den enkelte virksomhet sine unike behov.

2. Utfordre tradisjonelle innkjøpsmetoder

Vi er opptatt av å tilby de beste innkjøpsbetingelsene og oppnå stordriftsfordeler. Dette betyr at Unoma Innkjøp forhandler på vegne av hele nettverket. Vi utfordrer tradisjonelle innkjøpsmodeller, og vi tar hensyn til logistikk. Vi har ingen skjulte rabatter og bonusavtaler; åpenhet er vår felles styrke.

3. Forutse hvordan økonomien vil bli

Tradisjonelt regnskap er opptatt av hva som har skjedd. Unoma forbereder virksomheten på fremtiden. Vi vender først og fremst fokuset mot hvordan økonomien vil bli, og har i samarbeid med landets tyngste økonomimiljø utviklet et integrert økonomisystem tilpasset byggebransjen. Systemet gir rollebasert tilgang til kritisk informasjon, slik at tiltak kan utføres raskere.

4. Tenk forenklet og mer effektiv administrasjon

Din virksomhet er kompleks, og har utallige forventninger til enhver tid; kunder, ansatte, leverandører, sertifiseringer, rapporteringer, forhandlinger, avtaleinngåelser, oppfølginger. Unoma Administrasjon forenkler og effektiviserer arbeidet gjennom vår egen Unomaportal. Her blir jobben enklere for både ledelse og prosjektledere. Unomaportalen bistår med blant annet personalhåndbok, oppfølging av avtaler, kompetanseregistrering, verktøyadministrasjon, sertifiseringsoppfølging og mye mer.

5. Sett mål og planlegg for profesjonell markedsføring

Lokale relasjoner er ofte grunnsteinen for å få inn oppdrag. Likevel er profesjonell markedsføring et viktig bidrag. Unoma bruker moderne virkemidler, effektive kanaler og felles markedsføring for å bidra til økt eksponering, kjennskap og posisjon i markedet.

6. Tilpass bedriften til den moderne delingsøkonomien

Å bygge en organisasjon hvor du må håndtere varierende etterspørsel med egne ressurser kan være både kostbart og risikofylt. Unoma tar utgangspunkt i den moderne delingsøkonomien, og legger til rette for intern inn- og utleie av personell, maskiner og rigg. Dette bidrar til stor kollektiv kapasitet og konkurransekraft.

7. Rigg dine medarbeidere for fremtiden

Kompetanse er i alle sammenhenger avgjørende for å lykkes. Derfor har vi utviklet Unomaskolen. Kompetanseheving fra profesjonelle veiledere, kursholdere og forelesere gir økt konkurransekraft. Unomaskolen har også et trainee-løp som bedrer lærlingeordningen, ivaretar personlige sertifiseringer, tilbyr tilpasset opplæring av programverktøy og en executive-opplæring for ledere.

 8. Ligg i forkant av utviklingen

Suksess handler ofte om å ligge ett steg foran de andre. Derfor har vi utviklet Unoma Lab. – vår innovative «tenketank» hvor vi trekker inn kompetanse internt, fra høyskoler, fra leverandører, kunder og samarbeidspartnere.

Tør du stå stille? Ønsker du å vite mer om Unoma og hvordan vi skal møte fremtiden? Ta kontakt med oss!

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt, og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

På www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.

Unoma hjelper brukeren med å få et helhetsbilde gjennom å presentere data fra underliggende systemer i ett dashbord som er bedre enn å logge seg inn i et utall systemer, fordi du får den viktigste informasjonen på ett sted.

Unoma skal tilby de mest ambisiøse og krevende lederne det beste digitale verktøyet for økt lønnsomhet.

Nyhetsbrev

Kontakt oss

Besøksadresse:
Kjøpmannsgata 8, 7013 Trondheim

Postadresse:
Kjøpsmannsgata 8, 7013 Trondheim

Tlf.: 73 51 70 00
E-post: post@unoma.no

Support: support@unoma.no

Snarveier

  • Om oss
  • Unoma Action Board
  • Samarbeidspartnere
  • Kontakt

Bygget på WordPress av Smart Media AS ・ Designet av Tandem Reklame AS ・ Personvernerklæring