Personvernerklæring
1. Hvem er behandlingsansvarlig?
Daglig leder i Unoma AS er hovedansvarlig for behandlingen av personopplysningene. Daglig leder kan delegere ansvaret, men vil alltid være hovedansvarlig for personopplysningene. I daglig leders fravær er det utelukkende ansatte i selskapet som her tilgang til disse opplysningene.
2. Hva er formålet?
Målet med å ha et integrert skjema kundene kan sende inn opplysninger til, er utelukkende for å kunne yte best mulig service, samt å svare kunden på de henvendelsene kunden måtte ha. Ingen av opplysningene blir gitt videre eller solgt videre til 3. part. Ingen av IP-adressene som er innom Unoma sine sider blir gitt videre eller solgt videre til 3. part.
3. Hva er det rettslige grunnlaget?
Da det ikke blir gitt videre informasjon, og informasjon bare blir benyttet til å returnere henvendelser fra kunder er det ikke søkt om hjemmel for 3. parts behandling av informasjonen.
4. Hvilke personopplysninger behandles?
Informasjonen som kunden blir bedt om å oppgi er: Navn, telefonnummer, e-post og en beskjed. Målet med å ha et integrert skjema personer kan sende inn opplysninger til, er utelukkende for å kunne yte best mulig service, samt å svare på de henvendelsene en mottar. Ingen av opplysningene blir gitt videre eller solgt videre til 3. part. På nettsiden er det installert et chatteprogram. Ingen av IP-adressene som er innom sidene gitt videre eller solgt videre til 3. part.
5. Hvor hentes opplysningen fra?
Informasjonen blir hentet skjemaer som er integrert på sidene, samt chattemodulen som er installert.
6. Er det frivillig å gi fra seg opplysningene?
Det er frivillig om kunden ønsker å oppgi sine opplysninger. Ønsker kunden å ikke oppgi noe informasjon, gis det mulighet til å sende inn en e-post eller ringe selskapet direkte. Kunden kan også møte opp til selskapets adresse og sende vanlig post til selskapet. I kontaktskjemaet og chatten, bes kunden å fylle inn alle felt, utelukkende for å unngå spam og andre useriøse henvendelser.
7. Utleveres opplysningene til tredjeparter?
Det utleveres ikke opplysninger til 3. part. Unoma har ulike samarbeidspartnere og underleverandører, men informasjon blir ikke formidlet videre til disse med mindre kunden har akseptert dette.
8. Hvordan slettes og arkivers opplysningene?
Personopplysningene blir lagret hos Unoma.
9. Hvilke rettigheter har den registrerte og hvilket lands lovverk som gjelder?
Unoma AS forholder seg til norske lover og regler i alt sitt arbeid.
10. Hvordan sikres opplysningene?
Unoma AS lagrer sin kundeinformasjon på nettsky med passord. Det er ingen fysiske arkiv og heller ingen kundearkiv lagret lokalt på datamaskin.
11. Kontaktinformasjon
Ved spørsmål omkring informasjonen gitt til Unoma, kan daglig leder, Ketil Hveding kontaktes på mail: ketil@unoma.no eller 913 43 942.